Yenidoğan Hemşireliği Sempozyumu Düzenlendi

Şanlıurfa Eğitim ve Araştırma Hastanesi ev sahipliğinde, 20–21 Mayıs 2026 tarihlerinde gerçekleştirilen “Şanlıurfa Yenidoğan Hemşireliği Sempozyumu”, yenidoğan sağlığının geliştirilmesi ve hemşirelik hizmetlerinin güçlendirilmesi adına önemli bir bilimsel buluşmaya sahne oldu.

Yenidoğan Hemşireliği Sempozyumu Düzenlendi

Sempozyuma; Türk Neonatoloji Derneği Başkanı Ebru Temizsoy, Şanlıurfa İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Erhan Berk, Koç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Duygu Gözen, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Ahmet Güzelçiçek, Şanlıurfa Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Dr. Yılmaz Gerger ile hastane yöneticileri katıldı.

Türkiye’nin farklı illerinden gelen akademisyenler, uzman konuşmacılar ve sağlık profesyonellerinin yanı sıra Şanlıurfa’daki kamu ve özel hastanelerde görev yapan yenidoğan hemşireleri ile sağlık yöneticilerinin yoğun ilgi gösterdiği sempozyumda; yenidoğan bakımında güncel yaklaşımlar, kanıta dayalı uygulamalar, hasta güvenliği ve yenidoğan yoğun bakım süreçleri ele alındı.

Bilimsel oturumlar ve mesleki paylaşımlarla sağlık çalışanlarının bilgi ve deneyimlerinin artırılmasının hedeflendiği programda, özellikle prematüre ve yüksek riskli yenidoğanların bakım kalitesine yönelik önemli kazanımlar elde edildi.

Programda konuşan Şanlıurfa İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Erhan Berk, yenidoğan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirelik hizmetlerinin kritik bir rol üstlendiğini belirterek, sağlık çalışanlarının mesleki gelişimine katkı sunan bilimsel organizasyonların sağlık hizmet kalitesini artırdığını ifade etti.

Şanlıurfa’da düzenlenen sempozyumun, sağlık alanında kurumlar arası iş birliğini güçlendirdiği ve yenidoğan sağlığı konusunda bölgesel ve ulusal düzeyde farkındalık oluşturduğu belirtildi.

 

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ