Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı ekipleri, sivrisinek ve diğer zararlıların üreme alanlarını hedef alarak kapsamlı bir mücadele yürütüyor. Rögarlar, sulama kanalları, dere yatakları, su birikintilerinin bulunduğu bölgeler ve haşere oluşumuna elverişli alanlarda düzenli ilaçlama yapılarak zararlı popülasyonunun kontrol altında tutulması amaçlanıyor.
Kent genelinde sürdürülen çalışmalar kapsamında 40 araç ve 85 personel görev yapıyor. Belirlenen program doğrultusunda mahalle mahalle ilaçlama çalışmaları gerçekleştiren ekipler, vatandaşlardan gelen talepleri de değerlendirerek gerekli müdahalelerde bulunuyor.
Çevre Sağlığı ve İlaçlama Şube Müdürü Nezih Türkdili, vektörle mücadele çalışmalarının aralıksız devam ettiğini belirterek, ekiplerin iki vardiya halinde gece gündüz sahada görev yaptığını söyledi. Türkdili, özellikle larva ile mücadelenin sivrisinek ve diğer zararlıların çoğalmasını önlemede büyük önem taşıdığına dikkat çekti.
Yetkililer, sivrisinek ve haşere kaynaklı sorunlarla karşılaşan vatandaşların ALO 153 Çağrı Merkezi üzerinden talepte bulunabileceklerini belirtti. Çağrı merkezine ulaşan bildirimlerin ilgili ekipler tarafından kısa sürede değerlendirilerek gerekli çalışmaların gerçekleştirildiği ifade edildi.